Egy jó szendvics nélkül nincs kirándulás

Ahogy beköszönt a tavasz és az időjárás kezd kellemesebbé válni, egyre többször kezdünk el szabadtéri programokban gondolkozni. Ilyenkor a hétvégék megtelnek kirándulásokkal és túrákkal az erdőkbe, hegyekbe, vagy akár csak a közeli parkokba, városokba.
Egy korábbi cikkünkben már meséltünk róla, miért is jó, ha a természet energiáit használjuk töltekezésre, ezúttal inkább a kirándulásra való felkészüléshez adunk egy kis segítséget. No nem a helyszín kiválasztására gondoltunk, azt inkább Rátok bízzuk (bár ebben a témában is találtok szuper tippeket korábbi blogbejegyzéseinkben), hanem inkább egy kis gyűjtésre, mire is érdemes odafigyelni a túrák tervezésekor… Természetesen az ételek lesznek a fókuszban, mint szendvics és társai. 🥪😉

Kezdjük az alapoknál

Nos, az első lépés triviálisnak tűnhet, de mégis fontos: maga a túra, vagy szabadtéri program nagyon sok mindent meghatároz. Nem mindegy, hogy egy városnézésre, vagy netán egynapos erdei kalandozásra, vagy éppen hajókázni indulunk, hiszen mindenhova másképp csomagolunk. Jó hír, hogy azért vannak alapvetések, szóval, ha kezdő túrázók vagytok, nem kell pánikba esnetek e sorok olvasása közben sem. 😇😉

A legtöbb túra esetén fontosak ezek az előkészületek és tervezések, hiszen az erdő közepén biztosan nem fogunk találni élelmiszerboltot, hogy a nap során bevásároljunk némi szendvics alapanyagot, ha megéheztünk.
Emellett fontos tájékozódni a várható időjárásról is, hiszen csak az a ruhadarab lesz velünk a kirándulás során, amit bepakoltunk vagy éppen fölvettünk. Szokták mondani, hogy nincs rossz idő, csak nem megfelelő öltözet…😅Valószínűleg ezzel többen is tudnánk vitatkozni, de biztos, ami biztos – mindenképpen érdemes a várható időjárásnak megfelelően készülni: kényelmes, hűtő/fűtő ruházattal, terephez illő lábbelivel, az esetleg esőzésre is gondolva, rétegesen öltözködve.

Mire figyeljünk még? Avagy nem csak a szendvics a fontos

A hátizsákokba természetesen egy kirándulás előtt mindenféle elemózsia kerülhet, de nem árt néhány alap dolgot szem előtt tartani.

A legfontosabb talán az, hogy mindig (MINDIG) legyen nálunk elegendő folyadék, leginkább víz! Nagyon meg tud keseríteni akár egy kisebb kirándulást is, ha nem készülünk folyadékkal, vagy éppen keveset viszünk magunkkal, ezért ez legyen mindig az első, ha a csomagunk tartalmát tervezgetjük!

Hosszabb-rövidebb túrákra is bátran válasszátok kedvenc POLCZ készételeteket

A kirándulások során természetesen jó sok energiát használunk föl és ehhez nem kell feltétlenül egy El Camino szintű túrára gondolni, egy pár órás erdei séta során is jócskán el lehet fáradni. Ezért mindenképpen érdemes átgondolni, milyen szendvics, vagy más finomság kerüljön a táskába, amik újra feltöltik majd az energiakészleteinket! 👇

Ami szerintünk nem maradhat ki egy túratáskából sem:

• valamilyen szezonális gyümölcs, ami nem válik péppé az időjárás hatására a táskánkban (egy alma például mindig jó választás)
  • magkeverékek
  • energiaszeletek, granola szelet, amit akár séta közben is elmajszolhatunk
  • szendvics, készétel a nagyobb pihenők falatozásaihoz
  • víz, víz, víz!

Tudtátok, hogy a POLCZ készételeket akár szendvicskrém formájában is remekül tudjátok használni? Szuperjó kencéket kaphattok egy-egy kedvencetekből, ráadásul ez minimális energiabefektetést igényel, így a legegyszerűbb szendvicset is gyorsan feldobhatjátok POLCZ segítséggel! Például egy mennyei lencsés, vagy éppen marokkói csicseris szendó biztosan pikk-pakk feltölt majd Titeket akár egy egésznapos túra során is!

Ha nem is az egész üveg, de szendvicskrémként bármelyik POLCZ kedvencetek kiváló túrapartner lehet

Ha van idő egy kis sütögetésre, akkor számos korábbi receptünk közül is válogathattok, amiben mindenféle sós süteményeket készítettünk. Ezek jól csomagolva szintén kiváló útitársak lehetnek egy-egy kirándulás alkalmával, amit akár túratársaitokkal is megoszthattok. 😋

Persze előfordul, hogy nincs idő nagy előkészületre, csak néhány dolgot bedobunk a táskába és már indulhat is a nap! Ilyenkor akár a teljes POLCZ konzervet is elcsomagolhatjátok, hiszen nem igényelnek hűtést és akár hidegen is fogyaszthatók. Azért egy villát vagy kanalat ne felejtsetek el mellédobni. 😅

No, de itt álljunk is meg egy percre!

Szuperjó, hogy készételeink esetében nem kell félnetek attól, hogy megromlanak útközben, de nem árt erre odafigyelni akkor sem, ha éppen szendvicset készítetek vagy más eledelt válogattok a táskába! ☝️
Fontos, hogy csak olyan alapanyag kerüljön a szendvicsekbe, amik biztosan nem fog megromlani akár a melegebb napokon sem hűtés nélkül! Vagyis a tejtermékeket, tojást, joghurtokat, gombát, halat, puhább felvágottak, húskrémek egy részét érdemes kerülni. Persze ez elsősorban hosszabb, vagy akár többnapos kirándulások esetén jelent némi plusz fejtörést, illetve, ha nyári forróságban kívántok útrakelni.
Emellett maga a csomagolás is fontos. Senki sem szeretné, ha a táskája átalakulna menet közben egy hatalmas gyűjtőedénnyé, amiben egyesül minden, ami belekerült…🫠 Nem hangzik jól, ugye? Mindenképp válasszatok jól záródó tárolókat, extra csomagolást, ami akár az éhes hangyáktól is megvédi az ebédeteket!

Feldarabolt gyümölcsök, magok, kekszek tárolására például tökéletesek a kiürült POLCZ befőttesüvegek is, amik bár üvegből készültek, nem növelik jelentősen a táska súlyát és remekül záródnak.

Hosszabb kalandozásokra, lakóautós vagy sátrazós kirándulásokra is bátran vigyétek magatokkal kedvenc POLCZ készételeiteket, hiszen azon kívül, hogy nem igényelnek hűtést, kis helyet foglalnak és szupergyorsan elkészülnek! Nincs is jobb, mint a természetben elfogyasztani egy klassz ebédet vagy vacsorát, főleg, ha nem kell hozzá hosszasan előkészülni és mégis egy teljesértékű finomsággal tölthetitek föl az energia raktáratokat.

Campingezéshez, lakóautós utazáshoz, sátrazáshoz is tökéletesek

Reméljük, meghoztuk a kedveteket egy jó kis túrázáshoz, ha már beköszöntött az igazi tavasz! Sosincs elég korán megtervezni a következő hétvége utazásait, kezdjetek hozzá bátran akár már ma! 😉😍 És persze ne feledkezzetek meg a POLCZ üvegekről sem, tökéletes útitársak bármilyen kiránduláshoz! 🥣👉🎒

18 féle POLCZ étel online vásárlása

Olvasd el, mit írtak rólunk!

Gyakran ismételt kérdések a POLCZ ételekről

Hol tudom beszerezni a POLCZ ételeket?