A tökéletes reggeli: #repolcz zabkása

,,A reggeli a nap legfontosabb étkezése!” – szokták mondani, de az biztos, hogy mindenképp érdemes időt szakítani rá.
Persze egy dolgos hétköznapon nincs idő mindenféle gourmet fogásokra, nagy családi, ráérős reggelikre. Ilyenkor jön a ,,gyorsan bekapok pár falatot és már indulok a munkába”. Vagy éppen a pár falat is elmarad.

Van egy jó hírünk, ezeket a napokat is kezdhetitek finom reggelivel! És most nem reggeliző helyek címeit fogjuk ide beszúrni… 😉

A mai bejegyzésünk tehát a reggeli témakörét járja körbe, mégpedig nem más lesz a központban, mint a zabkása!
Mindezt persze úgy, hogy akár magatokkal is vihessétek, szóval egy jó kásás reggeliért nem kell egy órával hamarabb fölkelni. 😉

Miért szeretjük a zabkását?

Először is pikk-pakk elkészül és gyakorlatilag felsorolhatatlan számú verzióban létezik. Mindenki az éppen aktuálisan rendelkezésére álló ,,feltétekkel” bolondíthatja meg.

Alapja a zabpehely, ami igen kevés kalóriát tartalmaz, magas rosttartalma miatt könnyíti az emésztést és tisztítja a belek falát. Lassan szívódik fel, így hosszan tartó energiát biztosít, illetve csökkenti a koleszterinszintet, és gátolja a zsírok felszívódását.

Elég jól hangzik ugye?

A zabkása alap tulajdonképpen zabpehely és víz vagy tej, így az alapanyagok sem a drága hozzávalók közé tartoznak.
Ez a reggeli tehát tuti siker, hiszen gyors, finom, variálható és olcsó is.

Hogyan lássunk neki?

A klasszikus zabkása alapot vízzel vagy tejjel (lehet növényi is persze 😉 ) készítjük, mindkét esetben a zabpelyhet főzzük föl a folyadékban.
3-4 evőkanál zabpehely személyenként, hozzá annyi víz vagy tej, ami ellepi, körülbelül 10 perc főzés és már kész is az alapunk.
Ezután jöhet a ,,turbózás”, vagyis mindenféle magvak, esetleg egy kis ropogós granola, kókuszreszelék és persze a gyümölcsök minden mennyiségben.

Ahogy korábban említettük, a tudatos étkezés egyik legjobb példája is lehetne a zabkása, de fontos, hogy a ,,feltéteket” is eszerint válasszuk meg hozzá. Vagyis, ha nem szeretnénk egy gigantikus szénhidrát löketet reggelire, a cukrot, mézet, aszalványokat, csokit érdemes elkerülni. Vagy mértékkel beleszórni a kásánkba. 😉

Ti küldtétek

Számos fantasztikus ötletet kapunk Tőletek, mire jók a kiürült POLCZ üvegek, most az idevágó zabkásás #repolcz finomságokat hoztuk. Meg is mutatjuk, milyen remek variációkban készül ez a finom reggeli, vagyis érkeznek a Ti kedvenceitek! 😊 Meg persze a mieink is. 😉

Virginia nem csak gyümölcsökkel, hanem egy extra chia puding réteggel is felturbózta a reggeli finomságot, ő így készíti a zabkásáját:

,, A reggelimet már tegnap este bekészítettem, a gyümiket tettem rá ma reggel, ameddig megittam a szokásos matcha teám. 😌 Az alsó réteg zabkása (zab, kakaópor, mogyoróvajpor, @absorice_hu csokis fehérje, mandulatej), a következő réteg chia puding (chia mag, glicin, búzafű por, @etelemhu vaníliás fehérje, mandulatej), a felső réteg egy szétnyomkodott banán🍌, @myproteinhu kendermag, kakaóbabtöret, kiwi 🥝, friss kerti eper 🍓.”

Virginia chia pudingos zabkásája sok-sok friss gyümölccsel

Csilla több ízesítéssel is kipróbálta már ezt a finomságot, Nála így készülnek a zabkásás reggelik:

Barackos-bogyós zabkása Csillától

Barackos-bogyós gyümölcsös zabkása, ahogy Csilla készíti:

,,▪️30-35 gramm aprószemű zabpehely/ rizspehely

▪️100 gramm növényi tej

▪️70 gramm növényi/laktózmentes natúr joghurt, de gyümölcsjoghurttal is készíthetjük 

▪️chia mag és lehet egy evőkanál lemagot is beleszórni

▪️ízlés szerint gyümölcs (én bogyós gyümölcsöket szoktam használni🍓🍇🍒)

Egy Polcz-os üvegben ♻️  összekeverjük a hozzávalókat és egy éjszakára 🌙hűtőbe tesszük. Reggel friss gyümölcsökkel fogyasztjuk. 🍏🍌🍑 😋”

Csilla banános-kókuszos zabkásája

Banános-kókuszos zabkása hozzávalók, ahogy Csilla készíti:

,,#vegan #overnight zabkása, mandulatejjel, @dm_magyarorszag kókuszjoghurttal 🥥 banánnal 🍌 és #szafireform kókuszos csokival 🍫😋 POLCZ üvegben. “

A zabkása persze nem csak reggelire jó, hanem akár ebéd után desszertként is fogyaszthatjuk.
Éva például pont nasi gyanánt ,,dobott össze” egy csokis finomságot.

Éva zabkása desszertje

A recept, ahogy Éva készíti:

,, Chiamagos – fehérjés zabkása került alulra a kedvenc POLCZ 💚üvegembe, erre egy másik kedvencemből a @nicks.hu 💜forró csoki italpor és @dm_dmbio kesu natúr joghurtból készítettem csokikrémet. Tetejére áfonya és mandula forgács került. A zabkását fele – fele arányban @thebridgebiohungary Brazíldió növényi itallal és vízzel főztem meg. Szafi Reform vaníliás eritrittel édesíttem, Szafi Reform gluténmentes zabpelyhet és chiamagot használtam.”

Indítsátok Ti is finoman a reggelt, láthatjátok, nem kell hozzá sok idő és kevés alapanyagból is elkészíthető.
Nektek melyik zabkása reggeli a kedvencetek? 😊

Ha pedig este összedobjátok és kiürült POLCZ üvegekbe töltitek, akkor másnap már csak föl kell kapni munkába menet.

12 féle POLCZ étel online vásárlása

Olvasd el, mit írtak rólunk!

Gyakran ismételt kérdések a POLCZ ételekről

Hol tudom beszerezni a POLCZ ételeket?